29. Desember

Oslo By: Hvor blei du av?

Med den byen jeg ser,med de folka her.
Apekatten Jan Vardøen som sprader rundt.
Rotta Per Heimly som går rundt, høy på kornet.
Jeg kjenner fan'ikke byen igjen.
Jeg setter inn annonse i Akersposten under "Tapt og Finni"
Tapt: Byen min. Finni: En utspjåka jævla fitteby jeg fan'mekke kjenner igjen.
Oslo.
Oooooooslo!
O-o-o-o-o-o-o-Oslo!
Bygården er blitt reinere nå.
Gården jeg bor i, Sandegata, er pussa opp.
Nye navnskilt har vi fått.
Før stod det kjente navn på navnskilta.
Ernst Pervo Haltepinken Mårud. Som klådde på småonga med de lange møkkete neglene sine.
Erna Verkefitte Simonsen. Som smitta alle i blokka med gonorè'en sin.
Knut Rødsprit Skrumpe Skrumpesen Skrumpelever Abrahamsen. Som fikk spyleveske i tåteflaska av morsi fra han var 8 måneder.
Nå er det bare ukjente navn i oppgangen i blokka.
Ismael, Mohammed, Are Kalvø, Martine Aurdal.
Jeg setter inn annonse i Akersposten under "Tapt og finni".
Tapt: Alle jeg kjente. Finni: Masse rasstapper som jeg fan'ikke tåler trynet på!
Oslo.
Oooooooslo!
O-o-o-o-o-o-o-Oslo!
Jeg savner deg, din jævla møkkaby!


Kjell Aronsen, Hovefestivalen

Ingen kommentarer: