29. September

He he ik zing eigenlijk het liefst in het Nederlands, weet U.
Kijk eens, tenslotte wonen we in Nederland.
En waarom zou je de mensen dan Frans en Engels voorzetten, nietwaar?
Kijk eens, in een restaurant vind ik dat wat anders.
Een goed menu moet eigenlijk in het Frans zijn, want dan smaakt het ook lekkerder.
Als je nou leest op een menu in het Hollands gewoon kalfsborst,
dan denk je bij jezelf, nou, kalfsborst, nietwaar
aar staat er nou "buste de veau"
Tja, dan neem je het, hè.

Het rokje fladderend in het windje
Fietste Fiekje, het blonde kindje
Over het paadje naar het meer
Tot ze na een kwartiertje trappen
Eindelijk van haar fiets gestappen
Aan de oever bij het veer
Toen ze al dat water zag
Zong ze met een gulle lach


Schipper mag ik overvaren ja of nee
Moet ik dan nog geld betalen ja og nee
Schipper mag ik overvaren ja of nee
Moet ik dan nog geld betalen ja og nee


Nederlandsk Komiker, Team Antonsen

Ingen kommentarer: